Noticias

L’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia se suma a la campanya internacional de visibilització de l’hemocromatosi

8 junio, 2025

El consistori ha il·luminat de vermell la seva façana per conscienciar sobre aquesta malaltia genètica silenciosa i poc coneguda

Sant Josep de sa Talaia, 8 de juny de 2025

L’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia s’ha sumat aquest dissabte 7 de juny a la campanya internacional ‘Light Up Red’, promoguda per la International Alliance of Haemochromatosis Associations (HI) en el marc de la Setmana Mundial de l’Hemocromatosi, que se celebra de l’1 al 7 de juny. Aquesta iniciativa compta amb el suport de l’Asociación Española de Hemocromatosis (AEH) i té com a objectiu donar visibilitat a aquesta malaltia poc coneguda però amb greus conseqüències si no es detecta a temps.

Per això, diversos edificis i espais emblemàtics d’arreu del món s’il·luminen de color vermell durant aquests dies. A Sant Josep, ens hi hem volgut sumar il·luminant de vermell la façana de l’Ajuntament la tarda-vespre del dissabte 7 de juny i compartint informació sobre aquesta patologia a través de les nostres xarxes socials.

Sobre l’hemocromatosi

L’hemocromatosi és un trastorn genètic caracteritzat per una acumulació progressiva de ferro a l’organisme. Aquesta sobrecàrrega pot provocar, si no es diagnostica a temps, cirrosi, càncer de fetge, disfuncions sexuals, malalties articulars, cardíaques i altres afeccions greus. Es calcula que una de cada mil persones a l’Estat espanyol presenta l’alteració genètica causant de la malaltia.

El problema és que en les primeres fases l’hemocromatosi no presenta símptomes clars, fet que en dificulta el diagnòstic precoç. Sovint es descobreix de manera casual o quan ja ha provocat danys irreversibles. No obstant això, es pot detectar de manera senzilla mitjançant analítiques bàsiques i econòmiques.

Un cop diagnosticada, el tractament és efectiu, senzill i econòmic: consisteix en fer flebotomies (extraccions de sang regulars), que en molts casos poden ser utilitzades com a donacions de sang, ajudant així també altres persones que les necessiten.

Des de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia volem donar suport a la tasca de conscienciació de l’AEH i animar la ciutadania a informar-se sobre aquesta malaltia i la importància d’un diagnòstic precoç.

Per a més informació sobre l’hemocromatosi i l’activitat de l’AEH, es pot visitar el lloc web: www.hemocromatosis.es.