
L’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia ha presentat la programació d’actes amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de la Dona, amb un conjunt d’activitats que combinen cultura, esport i sensibilització social per reivindicar la igualtat efectiva entre dones i homes.
La programació s’iniciarà divendres 6 de març a les 19.00 h amb Hortipoètiques – Recital de poesia, música i pintura, a la sala d’actes del CEIP Sant Jordi de ses Salines. Es tracta d’una proposta artística multidisciplinària que posa en valor la creativitat i l’expressió femenina.
El diumenge 8 de març a les 11.30 h tindrà lloc la Cursa de la Dona / Carrera de la Mujer, amb sortida a la plaça de Sant Jordi i arribada al parc de la Reina Sofía (Eivissa). Aquesta cita esportiva i reivindicativa s’ha consolidat com un espai de visibilització, suport i cohesió entorn de la lluita per la igualtat.
El dilluns 9 de març a les 12.00 h, l’Ajuntament acollirà la lectura del manifest institucional, reafirmant el compromís municipal amb els drets de les dones i la construcció d’una societat més justa i equitativa.
La jornada del dimarts 10 de març inclourà dues activitats culturals. D’una banda, a les 17.30 h, a la Biblioteca de Cala de Bou, el contacontes “Sira la bandolera”, amb Susana Paz (Sonrisas Mágicas), una proposta adreçada al públic familiar. D’altra banda, a les 20.00 h, a la Biblioteca de Sant Josep, la lectura dramatitzada “Tierra de Bes”, a càrrec d’Encarna de las Heras.
El dimecres 11 de març a les 19.00 h, el Centre Cultural Can Jeroni acollirà el monòleg “El orgasmo es cosa de mujeres… y cuando Dios era mujer”, amb Laura Mandarina, una proposta escènica que combina humor i reflexió per abordar qüestions vinculades al cos, la sexualitat i el paper històric de les dones.
La programació continuarà dijous 12 de març a les 20.00 h amb la projecció del documental “Veus pròpies, quan elles parlen”, dirigit per Ferran Gassiot, al Centre Cultural Can Jeroni, una peça que dona veu a testimonis femenins en primera persona.
Finalment, el divendres 13 de març a les 20.00 h, l’Auditori Caló de s’Oli acollirà l’obra teatral ¡SE ACABÓ!, de MARACAIBO TEATRO, una proposta escènica de denúncia i reflexió sobre les desigualtats i les violències masclistes.
En aquest sentit, Marilina Serra, regidora d’Acció Social, Família i Igualtat ha assegurat que “amb aquest programa volem posar en valor la contribució de les dones a la nostra societat i reafirmar el compromís de l’Ajuntament amb la igualtat efectiva entre homes i dones”.
