
La Biblioteca Municipal Vicent Serra Orvay, a Sant Jordi, ha rebut una donació de llibres de fotografia per part de l’associació ésFOTO, entitat organitzadora juntament amb l’Ajuntament del festival fotogràfic Sant Josep és Foto.
Sant Josep de sa Talaia, 27 de maig de 2026
Aquesta aportació té com a objectiu ampliar el fons bibliogràfic especialitzat de la biblioteca i acostar al públic publicacions vinculades a la fotografia documental, artística i d’autor, reforçant així l’accés a la cultura visual i la creació fotogràfica.

Autors i obres donades
La donació incorpora una selecció de llibres de diferents autors vinculats a la fotografia documental, artística i de reportatge, molts dels quals han format part de les diverses edicions del festival Sant Josep és Foto.
Entre els autors representats es troba Pedro Coll, amb les obres La Habana. Tiempo de descuento i La Habana. El tiempo detenido, així com Lluís Real, del qual s’inclouen els títols London, Passió i Bar Infanta.
També s’hi incorporen treballs de Pep Pérez Castelló, amb l’obra Raval, i del fotoperiodista Emilio Morenatti, amb Tribal Regions i Palestina / Afganistán, que aporten una mirada documental sobre diferents realitats socials i territorials.
La donació es completa amb les obres Idilios de Marta Soul, Aquella niebla, este silencio i Brujas de Judith Prat, així com el treball de Joe Cornish, Still Time To Wonder, i la publicació conjunta amb Simon Baxter, All the Wood’s a Stage.
Finalment, també s’hi inclouen les obres de David Arquimbau Sintes, Sant Lluís no és Missouri, i de Cristian P. Coll, Camins, que aporten una mirada vinculada al territori i a la narrativa visual contemporània.
Amb aquesta aportació, sumada a la de l’any passat, ésFOTO contribueix a que les biblioteques municipals comptin amb nous recursos per a lectors, estudiants, aficionats i professionals interessats en la fotografia, reforçant també el vincle entre el festival, el municipi i la ciutadania.